2009. július 17., péntek

Megint téma a kettős állampolgárság?

Valaki elmagyarázhatná már nekem ezt a kettős állampolgárság dolgot. Most komolyan mondom, mert nem értem. Vagy ha értem, az még rosszabb. Azért hozom elő, mert Retkes Attila is előhozta (és Szent-Iványi nemrég helyeslően emlegette), hogy annak idején talán nem kellett volna az SZDSZ-nek elleneznie. Én már akkor sem értettem ezt a nagy bizonytalanságot, most meg különösen meg vagyok ütközve azon, hogy az összeomló SZDSZ romjain éppen ez lehet téma. Vagyis az az eszme, hogy állampolgári jogokat nemzeti identitás vállalása alapján kellene osztogatni (és megtagadni is, ugye). Aki magyar identitású, az nagyobb joggal lehet magyar állampolgár, mint aki, mondjuk, szerb identitású. Viszontag a szerb identitásúnak is jó, mert ő meg nagyobb joggal lehet szerb állampolgár, mint aki magyar. Esetleg több jogot is kaphatna, hiszen ő otthon van. Vagy nem erről van szó? De akkor miről? Én az állampolgári jogok és a nemzeti identitás minden összekutyulását elképesztő és veszélyes gondolatnak tartom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése