- A gyerekek érezzék jól magukat az iskolában, az iskola nem rabszolgatelep.
- Személy- nem rendszerközpontú oktatás
- Esélyegyenlőség
- Csökkenteni kell a tananyag mennyiségét
- A lexikális tudás erőltetését (adatok koncepciótlan magolása) háttérbe kell szorítani.
- Kritikus gondolkodásra nevelés
- Különleges bánásmódot igénylő gyerekek kiemelt segítése
- Szabad tankönyv- és módszerválasztás
- Csökkentsék a pedagógusok terheit, stabil, kiszámítható bérezés
- A GDP 6%-át az oktatásra kell fordítani
- Új közoktatási törvényt kell alkotni
- Az oktatáspolitikai döntéshozatalt széleskörű társadalmi egyeztetés előzze meg
Az ilyen általánosságokkal az a baj, hogy könnyű őket elfogadni, a betartásuk azonban jórészt értelmezés kérdése. Az utolsó pl. a liberális kormányok idején folyamatosan deklarált alapelv volt, formálisan meg is valósult, de emlékszem, hányszor tiltakoztak az egyesületek az egyeztetések formális jellege miatt. És ugyanez bármelyik elvvel kapcsolatban felvethető, talán a GDP 6%-át leszámítva (meg azért a szabad tankönyvválasztást is).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése