2021. április 15., csütörtök

Szaturáció

Közérdekű poszt! Twitteresek a kezdő linkre kattintva olvashatják végig. Megosztásért, retweetért hálás vagyok.
Amikor magasra felszökött a lázam, mindenki, akihez az egészségügyben segítségért fordultam, azt mondta, csillapítsam, és mivel köhécseltem is, szedjek köptetőt. Egyébként meg maradjak nyugton, mások sokkal betegebbek. Ezt mondta a háziorvos, az ügyeletes, a mentő, és amikor saját lábamon bementem a kórházba, hogy valaki foglalkozzon velem, ezt mondta először a kórház Cerberusa is, igaz, ő hozzátette, hogy esténként érdemes még pálinkával öblögetni. De ő aztán rászánta magát, hogy megmérje a szaturációmat. És hát erről szól ez a poszt.
A szaturáció egy százalékos érték, amely a vér oxigénszintjét mutatja. Egészséges, nem dohányzó embernél ez 98-99%. Ha 95 alá megy (és nincs ennek ismert oka), akkor érdemes megijedni, és ha 90 alá süllyed, akkor gyors orvosi segítségre van szükség. A covid, különösen ha tüdőgyulladással jár, gyakran okozza a szaturáció vészes csökkenését. Nekem akkor 86-87 volt, beengedtek a kórházba, és megmentették az életem. Ja, és a szaturációt úgy mérik, hogy egy kis műszert egyszerűen az ember ujjára tesznek, az eredmény szinte azonnal megvan.
Rettentő fontos lenne, hogy gyanús esetekben sor kerüljön a szaturáció mérésére. De ez nem történik meg, így a láz csak láz, az emberek nem kerülnek időben kórházba, és meghalnak. Fontos tudni, hogy pulzoximétert, vagyis a pulzust és véroxigénszintet mérő kütyüt nagyon könnyű elfogadható áron beszerezni. Ahogy sok háztartásban van már vérnyomásmérő, úgy a covid hatására egyre több háztartásban van már pulzoximéter is. Jó volna ezt a folyamatot felgyorsítani. Oké, ha nincs baj, unalmas lehet, hogy mindig ugyanazt méri. De ha beüt a krach, életet menthet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése