2023. június 23., péntek

Momentum

Elmentem a Momentum oktatáspolitikai konferenciájára, majdnem senki ismerős nem volt, csak ültem mint magányos érdeklődő. Wilhelm Móni jött oda hozzám, ezért nem voltam teljesen egyedül. De a lényeg, hogy nagyon fékezett lelkesedéssel mentem el, és aztán néha a könnyeimmel küszködtem, annyira jó beszédeket (igen, beszédeket, mert inkább volt politikai rendezvény, mint szakmai konferencia) hallottam. Először is én még nem hallottam Donáth Annát beszélni, nem is különösebben érdekelt a Momentum, de most nagyon tetszett: az is, ahogy beszélt, és az is, amit mondott. Azt mondta, annyi a baj az országban, hogy sokak szerint nem is lehet priorizálni, de szerinte lehet: az oktatás a legnagyobb probléma, és ők oktatás-központú politikát akarnak csinálni. Pont ezt írtam én is, mintha lesett volna. Pilz Olivér legerősebb mondata kétségkívül az volt, amit a Telex is kiemelt, hogy ebbe a helyzetbe belehalnak a kollégák. De tök igaza van. Pankotai Lili újra bebizonyította, hogy nemcsak egy véletlen incidens terméke, hanem kurva okos, nagyon jól látja a dolgokat. Ki merte mondani egy politikai rendezvényen, hogy a tanárok nagyon jelentős részét nem volna szabad gyerekek közelébe engedni. Fontos volt még Boros Tamás az Egyensúly Intézetből, ez szintén egy nagyon okos ember, ráadásul azt találta mondani, hogy a szerkezetváltó gimnáziumok nagyon károsak, ezt is kevesen merik kimondani. A kevesek közé tartozik Dukán András Ferenc, a Momentum oktatáspolitikusa / tanár, aki teljesen egyetértett ezzel. Ellentétben Horn Györggyel, aki kvázi megsértődött, és kevéssé összefogott előadásában többször visszatáért arra, hogy ezt a gondolatot megtapsolta a közönség. Őszintén szólva nem értettem, miről beszél Gyuri, aki egyébként nagy ember, és nagyon szeretem. Ez már az utolsó panelben volt, aminek nem vártam meg a végét. Bódis Krisztát még meg akartam hallgatni, őt már sokszor hallottam erről (Van Helyed Rendszer), hozta a szokásos színvonalat. Összességében nagyon pozitív csalódás volt a rendezvény, csak nehogy még momentumos legyek a végén!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése