2015. szeptember 30., szerda

Édes anyanyelvünk

Gimnazista koromban részt vettem az Édes anyanyelvünk versenyen, és az egyik fordulóban azt a feladatot kaptam, hogy magyarázzam el egy suksükölő barátomnak, miért nem helyes a suksükölés. Én akkoriban nagyon dolgoztam azon (részben öntudatlanul), hogy saját nyelvhasználatom megfeleljen a "művelt köznyelv" előírásainak, de ez a feladat hosszú időre elgondolkodtatott. Valahogy már akkor éreztem, hogy bármilyen érvet megfogalmazok, az hülyeség. Persze mondtam valamit, tovább is jutottam, be is kerültem a tíz nyertes közé, de csak évtizedekkel később jöttem rá az egyetlen helyes válaszra: azért nem szabad suksükölni, mert ki fognak röhögni, meg fognak szívatni, üldözni fognak, és soha semmit nem fogsz elérni ezen a csak a külsőségekre figyelő világon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése