2018. június 6., szerda

Büntetik?

"Hazánkban a férfi homoszexualitást büntetik." Úgy emlékszem, ez a mondat szerepelt a Kislexikon c. munkában, amit gyerekkoromban sokat forgattam, és persze az izgibb címszavakat is megkerestem benne. Akkoriban szinte semmit se tudtam a melegekről, rejtélyes és ijesztő volt a téma, és igen, visszataszító is a számomra akkor, amikor éppen csak kamaszodni kezdtem. És ez így maradt még sokáig. Emlékszem, egyetemista koromban egy tanárunkról terjedt el, hogy meleg. Amúgy se tartottuk nagyra, röhögtünk puha kézfogásán, és borzongva gondoltunk arra, hogy a férfiakat szereti. Hát így. De az a mondat, amelyet a poszt elején idéztem, már gyerekkoromban szöget ütött a fejembe. Nem értettem, és nem tudtam hová tenni: büntetik? Hát ezt így hogy?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése