2018. június 13., szerda

Ne legyél semmilyen!

Most, hogy megpróbálom "sajtó alá" rendezni az esszéimet, és hát elolvasok mindent újra, megint eszembe jutott, hogy mennyire sokféleképpen soroltak be engem (kevés számú) olvasóim. A konzervatívoknak liberális voltam, a liberálisoknak konzervatív. Néha fordítva: a konzervatívoknak konzervatív, a liberálisoknak liberális. Aztán sok liberális és konzervatív látott/lát bennem valami rombolni kész anarchistát, és nyilván nekik is van igazságuk. Ahogy azoknak is, akik főleg inkonzisztensnek látnak: hol így beszélek, hol úgy.

De mégis inkább azzal a fiatalemberrel értek egyet, aki tegnap megszólított a miskolci villamoson.
-- Bocsánat, de mi az ott a nyakadban?
-- Ez? Egy buddhista imalánc.
-- Az megvan, de mi az a bojt a végén? Olyan, mint nálunk a fiatal kukorica bajusza.
-- Ja, nem, az csak valami fonál.
-- Azt hittem. Szóval buddhista vagy?
-- Nem, csak szimpatizáns.
-- Értem. Meghallgattad őket, aztán... Én is elmentem egyszer a jehovákhoz. Csak poénból. De szörnyű volt.
Aztán elbeszélgetünk egy kicsit vallásokról, erről-arról. Amikor leszállt, kezet nyújtott, és ezt mondta:
-- Ne legyél buddhista! Ne legyél semmilyen! Csak saját magad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése