2019. június 25., kedd

Testi fenyítés, politika, kultúra

Na jó, akkor én is megfogalmazok egy-két gondolatot a testi fenyítésről MZP kapcsán. Végül is a szakmámról van szó szegről-végről.
1. A magyar szülők jelentős része kisebb-nagyobb mértékben alkalmaz testi fenyítést a gyerekével szemben. Pusztán e tény alapján én nem ítélnék el senkit. A szülői pofonnak, fenékre verésnek, a nadrágszíj lekapásának számos oka lehet a tehetetlen dühtől a tudatlanságig. Ez a valóság.
2. A fentiektől élesen megkülönböztetem azt, amikor valaki azt hirdeti, hogy a testi fenyítés rendben van. Attól, hogy a ló is megbotlik, még nem lesz a botlás norma. Jobb nem botolni, mint botolni. Aki ezt vitatja, azzal nekem morális vitám van.
3. Az általam olvasott posztok, kommentek szerintem mind nagyon furák, mert egyszerűen figyelmen kívül hagyják, hogy MZP politikus, éspedig elég hatékonyan működő politikus. Természetesen nem állítom, hogy nem volt őszinte, amikor a gyermeknevelésről nyilatkozott, de azt igen, hogy ha egy politikus fontosnak tartja elmondani, mit gondol a gyermeknevelésről, akkor annak politikai célja (is) van. Látszólag rosszul sikerült félmondata ily módon az egyszerű magyar emberek lelkének illiberális, a liberális szabadságelvtől viszolygó oldalára kívánt hatni. Nem nagyon más ez szerintem, mint amikor arra célozgat egy politikus, hogy melegnek lenni azért mégsem normális, a cigányokat meg kéne fegyelmezni, az asszony azért jobb, ha vasal inkább, a börtönökben meg mégse legyen már tévé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése