2021. augusztus 4., szerda

A líra: logika

K. Sanyiról tulajdonképpen semmit se tudtam, és azóta se lettem okosabb. Annyi biztos, hogy "nagy fiú" volt, már érettségizett, én meg elsős gimnazista. És alighanem irodalmi téren valamiért tekintélynek számított a nagyok között, ezért látogattuk meg egy páran, azt hiszem, a színjátszó csoport társulata. Nagyon homályos az egész emlék. Azt mondta, bármikor felkereshetjük, kivéve bizonyos helyzetekben. Ez egy pajzán célzás volt, nem nagyon tetszett, minek kell ezt külön hangsúlyozni? De a lényeg, hogy mutatott egy könyvet, amit azonnal kihoztam a könyvtárból, elolvastam, és amely aztán egy életre meghatározta a módot, ahogy a költészetről és különösen József Attiláról gondolkodtam. Ez az egész arról jutott  eszembe, hogy a héten végre lett egy saját példányom Török Gábor A líra: logika c. művéből. Ma sem tudom, hogy ez a rendkívül termékeny szerző mennyire volt elismert tudós, de hogy rám nagy hatással volt, az biztos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése